sumer-türk bağı سومر-تورک باغی @sumerturkbagi, [31.07.20 16:46]
چرا ساسانیان طمغاها و لباس ترکان اشکانی و کوشانی را اقتباس می کنند؟
و چرا ساسانیان و دین زرتشتی دینی هندی و غیر بومی ایران است؟
لغت ساسان مطابق لغت نامه های قدیم دری به معنی "بی خانمان، دربدر، فقیرا، گدا و..." می باشد...
مطابق سنت دین طبقاتی و کاست بندی شده هندو جامعه به طبقات غیر قابل تغییر تقسیم شده اند که نباید بین طبقات التقاطی باشد.
ولی افرادی هم هستند که در خارج این طبقات هستند که نباید آنها را در هیچ کار و موقعیت اجتماعی قرار داد چون آنها از گرد و خاک پاها بوجود آمده اند و جزو  غیر انسانها هستند که حتی لمس آنها نیز انسانهای هندو را نجس میکند...
این افراد خارج از سیستم کاستی در هندوستان مورد انواع توهینها و ظلم ها واقع شده و چون در هیچ چیز و کاری بکار گرفته نمیشدند بصورت کولیان آواره و فقیری درآمده بودند که از دوره ساسانیان تا قرون اوایل اسلام اینها بصورت ایلات کولی تا اروپا مهاجرت می کنند... و در واقع صاحب قدرت و دولتی هیچ زمان نبودند...
یکی از مشخصات آنها اعتقاد به خدایان هندو گاهی وقتها بصورت برعکس است یعنی در حالیکه هندوها به دیوا (دیو) به عنوان خدای مهربان و خوب معتقدند در دین زرتشتی آن را از فرزندان اهریمن میدانند و... هندوها که به آثورا یا اهورا به عنوان مرکز بدیها یا شیطان اعتقاد دارند در دین زرتشتی اهورا خدای خوبی ها است... در حالیکه در بین هندوها ازدواج با محارم حتی بین فرزندان دایی و عمو و... هم حرام است در بین زرتشتیان حتی بین خواهر و برادر، مادر و پسر، پدر و دختر مقدس محسوب می گردد و...
به هر حال لغت ساسان به عنوان کولی با مشخصات رانده شدگان هندو هم آهنگی دارد و دینشان نیز با نام خدایان هندو ولی به عنوان شعبه ایی شاید مترود می خواند ... ولی چه دین زرتشتی و چه نام ساسان با هیچ خدایان بومی ایران ماقبل هخامنشی خوانایی ندارد...
و چون ساسانیان مهاجر از هندوستان دارای گذشته ایی پادشاهی در آنجا نبودند کلا طمغاها و لباس کوشانی، هیاتله و پارتی را اقتباس نمودند و مطابق آخرین نوشته ریچارد فرای ... چون در بین پارتی ها تاریخ بصورت شفاهی و اساطیری بوسیله گوزانها-اوزانها با ساز خوانده میشد... ساسانیان نیز تمام این اساطیر را گرفته و با عوض نمودن شخصیتهای اشکانی به ساسانی و زرتشتیزه کردن دین آنها شروع به جعل افسانه و تاریخ برای خود نمودند...
ریچارد فرای پس اذعان میکند نوشته های جعلیات ساسانی غیرقابل استناد برای تاریخنویسی است...
این جعل طمغاهای اشکانی، کوشانی و هونهای سفید به ساسانی بر روی سکه ها و ظروف ساسانیان نیز نقش می بندند... دین زرتشتی با مقاومت فرهنگ مردم بومی مواجه میشود و ادیان مختلفی بر علیه زرتشتی یا شاخه عجیب هندویی قد علم میکنند ... زبانیکه ساسانیان از اختلاط هندی با آرامی و ترکی کوشانی-پارتی با نام پهلوی برای کارهای اداری و مذهبی بوجود آورده بودند جا نمی افتد و در حد زبانی ساسانی و زرتشتی می ماند و خط آرامی که در پهلوی بکار گرفته میشود هم باز نشانه بارز این اختلاط هندی-آرامی- اشکانی- کوشانی است ... پس با این نگرش است که باید به سکه و اشکال و حتی به معماری بسیار کمی که از ساسانیان نگاه کرد ...  درباره علوم دکران ساسانی باید گفت که اکثرا هندی و بین النحرینی هستند و حتی آرک معماری تیسفون رومی و نیمدایره است که البته نظامی معمار آن را صنار نام و بابلی میداند ...
قابل توجه است که هنر یونانی نیز قبلا در بین اشکانیان و تا حدودی کوشانیان تاثیر گذاشته بود و اقتباس از آنها بوسیله ساسانیان این تاثیر یونانی را هم دارد ...

sumer-türk bağı سومر-تورک باغی @sumerturkbagi, [31.07.20 18:52]
[Forwarded from 💎 قزوین تۆرک💎]
[ Photo ]
🔴 روزنامه اطلاعات 27 آذر 1325

☪️ آتش زدن 80 هزار جلد کتاب و نسخه خطی تورکی در آزربایجان توسط #پهلوی
 ☪️ حضور فعالانه #ارمنی ها در آتش زدن کتابهای تورکی
☪️ سوزاندن 1000 جلد نسخه تورکی سال 1326، تبریز

میلت اؤز دوشمنلرین تانیسین😏

@qazvinturklari